زهدان برداری اجباری در هند با دوبله فارسی


 

توضیحات : در هند، میانگین سنی زنانی که رحم خود را برداشته اند فقط 34 سال است. بسیاری از آنها بسیار جوان تر هستند. هزاران زن توسط پزشکان خصوصی بی‌وجدان فریب عمل‌های گران قیمت و غیرضروری برای خارج کردن رحم خود را می‌دهند. این عمل‌ها علاوه بر اینکه خانواده‌هایشان را زیر بار بدهی‌های سنگین می‌گذارند، زنان را به یائسگی زودرس می‌کشاند و اغلب آنها را ضعیف و ناتوان از کار می‌کند.

در منطقه کشت شکر بید، از هر سه زن، یک زن رحم خود را خارج کرده است. بسیاری از آنها مانند پرابرواتی با درد پریود، کمردرد یا عفونت مثانه به پزشک مراجعه کردند و به آنها گفتند که سرطان دارند و تنها راه حل، هیسترکتومی فوری بود. او فقط 26 سال داشت که این عمل را انجام داد. سال ها بعد، او از درد فلج کننده رنج می برد و دهه ها پیرتر به نظر می رسد. دخترش مجبور شد مدرسه نرود و شروع به کار در مزارع عصا کند تا به بقای خانواده کمک کند

سایر زنان توسط پیمانکاران عصا بری که تمایلی به استخدام زنانی که عادت ماهانه دارند، مجبور به انجام این عمل شدند. این باور وجود دارد که زنانی که این عمل را انجام نداده اند، بازدهی کمتری دارند.

اما کسانی هستند که سعی می کنند هیسترکتومی را متوقف کنند. مانیشا توکل شش سال گذشته را صرف تقبیح این سیستم و آموزش زنان درباره بدنشان کرده است.

 

نام مستند : زهدان برداری اجباری در هند
نام انگلیسی : Meet
تعداد قسمت : تک قسمتی
زبان : دوبله فارسی

زمان : 53 دقیقه

کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)

حجم : 376 – 650 مگابایت

 

دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *