شاهکار های مهندسی باستان با دوبله فارسی – جا‌به‌جایی‌ های بزرگ

ا

shahkarhaye-mohandesie-bastan

 

توضیحات : آیا اکتشافات و دستاوردهای تکنولوژیکی امروزی بشر، ریشه در پیشرفت‌های علمی و فناوری‌های توسعه‌یافته‌ی گذشته دارد؟

دنیای باستان از آنچه ما تصور می‌کنیم پیشرفته‌تر بوده و بسیاری از اکتشافات و دستاوردهای امروزی بشر، ریشه در فناوری‌هایی دارد که در گذشته توسعه یافته‌اند؛ فناوری‌هایی که از زمان خود جلوتر بوده‌اند و به کمک آن مردم دنیای باستان می‌توانسته‌اند بناهای عظیم و شاهکارهای مهندسی را با دقت زیاد خلق کند.

با کمک علم و تکنولوژی روز می‌خواهیم به دنیای باستان، این جهان از دست‌رفته سفر کنیم و ارتباط دنیای مدرن امروزی را با دنیای کهن کشف کنیم.

 

نام مستند : شاهکار های مهندسی باستان (Ancient Impossible)
نام این قسمت :جا‌به‌جایی‌ های بزرگ
زبان : دوبله فارسی
زمان : 40 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم : 260 – 475 مگابایت
فرمت :MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 
در این قسمت می‌بینیم که در جریان محاصره «ماسادا» نیروهای روم باستان چگونه با جا‌به‌جا کردن سه میلیون متر مکعب خاک، توانستند یک کوه را به طور کامل تغییرمکان دهند. از فناوری‌های باستانی مصر باستان پرده‌برداری خواهیم کرد؛ فناوری خاصی که به مصریان باستان این توانایی را داد که بتوانند هزار تن سنگ را جابه‌جا کنند و هم چنین به رومی‌ها توانایی جا‌به‌جایی سنگ‌هایی را با وزن حتا سنگین‌تر از آن در معبد بعلبک داد. همانطور که در دنیای باستان به جا‌به‌جایی خاک و سنگ نیاز بوده است، به جا‌به‌جایی آب هم نیاز بوده؛ جا‌به‌جایی مقادیر عظیمی آب برای نوشیدن جمعیتی به اندازه‌ی شهر «نیم» در جنوب فرانسه. در این برنامه با شاهکارهای مهندسی آشنا می‌شویم که به کمک آن توانستند آب را در طول دره‌ای جا‌به‌جا کنند و همچنین آگاه می‌شویم که چگونه در دنیای باستان این جا‌به‌جایی‌های بزرگ امکان‌پذیر بوده است.

 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/wPEVd

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *