صد سال پس از کشتار ارامنه با زیرنویس فارسی


 

توضیحات : 1910 بعد از چند شکست پشت سر هم، امپراطوری عثمانی وارد جنگ جهانی اول شد. حکومت، که تا آن موقع ۸۰ درصد قلمرویش را در اروپا از دست داده بود، فرو ریخت. ایدئولوژی ملی‌گرایی حمایت نخبگان عثمانی را به دست آورد و باعث شد تا تنش‌های داخلی در سراسر امپراطوری نمایان شود. ارمنی‌ها، که ۳۰۰۰ سال در منطقه‌ی شرقی آناتولی زندگی می‌کردند، خیلی سریع به دشمن تبدیل شدند. بین آوریل ۱۹۱۵ و ژوئیه ۱۹۱۶، بیش از یک میلیون نفر از آن‌ها رانده یا قتل عام شدند. این اولین نسل‌کشی در قرنی بود که بیشتر از سهم منصفانه‌اش شاهد نسل‌کشی‌ها شد.

در ترکیه، همواره از بحث درباره این موضوع پرهیز شده و روی آن سرپوش گذاشته شده، استفاده از کلمه‌ی «نسل‌کشی» قدغن است. با این حال، در درون خود جامعه‌ی ترکیه این روزها صداهایی طنین می‌اندازند که می‌خواهند شنیده شوند.
این مستند، تریبونی در اختیار دو چهره‌ی کلیدی می‌گذارد که دیگر بیشتر از این نمی‌توانستند از هم جدا باشند: حسن جمال، یک ترک، نوه‌ی یکی از مجرمان; و فِتیه چِتین، یک ترک ارمنی و نوه‌ی یکی از قربانیان. این دو نفر به همراه هم پرده‌ی این صفحه‌ی خونین تاریخ ترکیه را بالا می‌زنند و درباره نیازِ مبرمِ برملا شدن حقیقت سخن می‌گویند.

 

نام مستند : صد سال پس از کشتار ارامنه
نام انگلیسی : Armenian Genocide, 100 years later
تعداد قسمت : تک قسمتی
زبان : راوی دوبله (مابقی زیرنویس فارسی)

زمان : 52 دقیقه

کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)

حجم : 333 – 621 مگابایت

فرمت : Mp4

 

تماشای بخشی از این مستند (کلیک کنید)
 
 
دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *