مستند اتاق عمل با دوبله فارسی

 

توضیحات : با دکتر کولویندر اللیکی یکی از ماهرترین جراحان قلب و سینه در بریتانیا همراه میشویم که عمل تعویض دریچه آئورت را بر روی کمال ۶۹ ساله انجام می دهد. این جراح در حین عمل، تمام مراحل جراحی را توضیح می دهد. از شکافتن سینه بیمار و بریدن استخوان جناغ با ارّه جراحی تا باز کردن آئورت و تعویض محتاطانه دریچه قلب. تماشای این برنامه تجربه‌ای بی سابقه خواهد بود از اتفاقاتی که در اتاق عمل رخ میدهد و شاهد یک جراحی قلب باز خواهید بود که هرگز مشابه آن را ندیده‌اید.

 
نام مستند : اتاق عمل
نام انگلیسی : Operation: Surgery Live
تعداد : 4 قسمت
زبان : دوبله فارسی
زمان هر قسمت : 45 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم هر قسمت : 282 – 529 مگابایت
فرمت : Mp4

 

خلاصه داستان هر قسمت (کلیک کنید)
 
قسمت 1 – جراحی قلب باز : در این قسمت به سراغ یکی از ماهرترین جراحان قلب و سینه بریتانیا می‌رویم؛ دکتر کولویندر لال. او عمل تعویض دریچه آئورت را بر روی کمال 69 ساله انجام می‌دهد. این جراح، در حین عمل، تک‌تک مراحل جراحی را توضیح می‌دهد؛ از شکافتن سینه‌ بیمار تا بریدن استخوان جناغ با ارّه جراحی، از باز کردن آئورت تا تعویض محتاطانه دریچه قلب. بینندگان دسترسی بی‌سابقه‌ای به اتاق عمل پیدا می‌کنند و شاهد یک جراحی قلب باز خواهند بود که هرگز مشابه آن را ندیده‌اند.
 
قسمت 2 – تعویض کامل مفصل زانو : جراح ارتوپد برجسته، استیو میلینگتون، و تیم او، با سرعت و دقت میلیمتری برای تعویض مفصل زانوی راست هاوارد 48 ساله تلاش می‌کنند. عمل، شامل بریدن و بیرون آوردن استخوان آسیب‌دیده و کاشت پروتزهای فلزی و مفصل‌های پلاستیکی است که جایگزین غضروف آسیب‌دیده او می‌شوند؛ این جراحی سرنوشت‌ساز در حالی انجام می‌شود که هاوارد همچنان هوشیار بوده و صرفاً از کمر به پایین تحت بی‌حسی موضعی قرار گرفته است. در نهایت، پزشک جراح، استیو، زخم را بخیه می‌زند و زانوی جدید را به هاوارد که حالا راضی و شاد است نشان می‌دهد.

 
قسمت 3 – – برداشتن تومور : به تازگی وجود یک تومور در روده تیم تشخیص داده شده است. حال پس از گذشت سه هفته، قرار است تومور از بدن او خارج شود تا مورد آزمایش قرار گیرد. این جراحی روده بزرگ به‌دست جراح برجسته، شافی احمد، انجام می‌شود که هر یک از مراحل عمل را برای ما تشریح می‌کند؛ عملی که با لاپاروسکوپی شروع می‌شود و با بیرون کشیدن قسمتی از روده و قرار دادن آن روی شکم به پایان می‌رسد، به نحوی که تومور بتواند برداشته شود و روده دوباره سر جای خود قرار گیرد.
 

تماشای بخشی از قسمت ها (کلیک کنید)
 
دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 
قسمت آخر بزودی …

 

 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *