مستند روز صفر با دوبله فارسی


 

توضیحات : «چی کار می‌کردین اگه چیزی رو می‌دونستین که من می‌دونم؟» این سوالی است که دکتر آنتونیو نوبره، دانشمند زمین‌شناس جنجالی، می‌پرسد. مردی که دیده‌ است چه طور درختان سر به فلک کشیده‌ی آمازون قطع می‌شوند – بدون حساب و کتاب – و در طول سه دهه گذشته و همه‌اش به نام توسعه کشاورزی و دام‌داری.

این سوالی است که به قلب «روز صفر» برمی‌گردد – فیلمی که تلاش می‌کند تا نشان دهد بشر چه‌طور به سرعت منابع آب شیرین، ارزشمند و باستانی خود را مصرف می‌کند بی آن که طبیعت دوباره فرصت داشته باشد تا آن منابع را جایگزین کند.

این فیلم قصد دارد صدای مردمی باشد که در خط مقدم این بحران روزافزون در نبردند – مردمی که، بر خلاف بیشتر ما، بحران بی‌آبی برایشان حکم «مشکل دیگران است» را ندارد و خودشان هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در آفریقا، کانزاس، کالیفرنیا، برزیل – و حتی در فضا – ما در وضعیتی قرار داریم که خشکسالی چهار گوشه‌ی کره زمین را تهدید می‌کند.

از طریق کسانی که در این مستند حضور دارند، می‌فهمیم که بی‌آبی در واقع یکی از اولین نشانه‌های ملموس واقعیت جدیدی است که در آن به سر می‌بریم: سیاره‌ای که دیگر نمی‌تواند از پس مصرف بی‌رویه، مازاد جمعیت و به یغما بردن منابع طبیعی برآید که زندگی مدرن برای پایدار ماندن به آن نیاز دارد.

 

نام مستند : روز صفر
نام انگلیسی : Day Zero
تعداد قسمت : تک قسمتی
زبان : دوبله فارسی

زمان : 70 دقیقه

کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)

حجم : 452 – 848 مگابایت

 

تماشای بخشی از این مستند (کلیک کنید)
 
 
دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 2 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *