مستند علم دما؛ از یخ تا آتش با دوبله فارسی

ا

 

توضیحات : چگونه طیف باریکی از دما باعث پیدایش حیات بر روی کره زمین شد؟
هر چیزی که در اطراف ما است، از کوچکترین حشرات روی زمین گرفته تا دورترین ستاره‌ها در جهان، در وضعیتی میان طیف وسیعی از دما، از سرد تا داغ، قرار گرفته است. در این برنامه به شکلی جذاب و استثنایی پدیده‌ی دما را در شرایط و ابعاد مولکولی، انسانی، و سیاره‌ای مورد بررسی قرار خواهیم داد: چگونه عمل مخاطره‌آمیز متعادل کردن دما، حیات بر روی زمین را ممکن کرده است؟ چگونه بدن انسان همیشه دمای یکسانی دارد؟ و چگونه پیشرفت دانش و آگاهی درباره‌ی دما باعث پیشرفت تمدن بشر شده است؟
دما بخشی طبیعی از زندگی روزمره‌ی ما است. دما همیشه در زندگی ما حضور دارد چه وقتی که در زمستان از سرما می‌لرزیم چه وقتی که یک کتری آب را با حرارت به جوش می‌آوریم. البته ممکن است ما تصور کنیم همه چیز را درباره‌ی دما می دانیم، اما اگر با علم نهفته در این پدیده‌ی فیزیکی آشنا شویم، غافلگیر خواهیم شد. در این مجموعه برنامه علاوه بر پاسخ به این گونه پرسش‌ها، کشف خواهیم کرد که چگونه برخی جامدات خصلت‌هایی مانند وضعیت مایع از خود نشان می‌دهند، چطور سرامیکِ فوق‌العاده سرد با نیروی جاذبه مقابله و ضدیت می‌کند و اینکه چطور پلاسما از خورشید هم داغ‌تر است؟
همراه با دانشمند فیزیک‌دان، دکتر «هلن چرسکی» از اسرار شگفت‌انگیز دما رمزگشایی می‌کنیم. او به ما نشان خواهد داد که چگونه حیات بر روی زمین در محلی آغاز شد که گرما و سرما با هم تلاقی کردند و اینکه چطور زندگی همه موجودات روی زمین به دما بستگی دارد. در این برنامه همچنین از اسرار شگفت‌انگیز مهندسی طبیعی رمزگشایی می‌کنیم که حیوانات برای ثابت نگه داشتن دمای بدن خود در دمای درست، از آن استفاده می‌کنند.

 

نام مستند : علم دما؛ از یخ تا آتش
نام انگلیسی : From Ice to Fire: The Incredible Science of Temperature
تعداد : 3 قسمت
زبان : دوبله فارسی
زمان هر قسمت : 50 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم هر قسمت : 306 – 573 مگابایت
فرمت :MKV

 

تماشای بخشی از قسمت ها (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید
 
https://www.aparat.com/v/TfkxZ
 
https://www.aparat.com/v/7JE9z
 
https://www.aparat.com/v/KP6F0

 

دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *