مستند هنر پارسی با زیرنویس فارسی


 

توضیحات : در مستند Art of Persia شبکه‌ی BBC سعی کرده است که نگاه خوبی به فرهنگ غنی و رنگارنگ تاریخ ایران داشته باشد و اطلاعات جذابی و نابی را برای‌مان به‌همراه خواهد داشت.

 
نام مستند : هنر پارسی
نام انگلیسی : Meet
تعداد : 3 قسمت
زبان : انگلیسی (با زیرنویس فارسی)
زمان هر قسمت : 60 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم هر قسمت : 415 مگابایت – 1 گیگ

 

خلاصه داستان هر قسمت (کلیک کنید)
 
در اولین قسمت به‌سراغ امپراطوری پارس خواهیم رفت. خانم سمیرا احمد میزبان ما در این مستند جذاب خواهد بود و مارا به جایی خواهد که تماشاگران غربی به‌ندرت توانسته‌اند آن را مشاهده کنند. از چگونگی پیدایش امپراطوری پارس خواهیم شنید و این سرزمین اسرار آمیز را از ابتدا تا انتها بررسی می‌کنیم. در این قسمت خواهیم دانست که پادشاهان قدرتمند ایران، چگونه توانستند که امپراطوری وسیعی را بنا نهاده و موجب حسادت دنیای باستان شوند.
 
در قسمت دوم به موضوع تسخیر غرب خواهیم پرداخت. سمیرا در این قسمت گزارشی عالی از درگیری بین دو تمدن قدرتمند ارائه خواهد داد و توضیح می‌دهد که چگونه ایران توانست علارغم فتح شدن توسط اعراب پارس در سال ۶۵۱، زبان و فرهنگ متمایز خود را حفظ کند. از آتشکده‌های زرتشتی گرفته تا بازاهای افسانه‌ای علاءالدین و کتاب داستان‌های جادویی باستانی که به اسطوره ملی ایران می‌دارند و نشان می‌دهد که چگونه این کشور با افتخار زیاد روی هویت، هنز و ادبیات فارسی استوار بوده است و تا به امروز نیز، بسیار جذاب و هیجان انگیز است.
 
در قسمت سوم به سراغ سلسه صفویان خواهیم رفت. سمیرا به ویرانه‌های فروپاشیده یک شهر باستانی سفر کرده و زمانی را بررسی می‌کند که ایران با جدی‌ترین تهدید خود یعنی حمله‌ی چنگیزخان روبرو می‌شود. از دل مرگ و ویرانی که برای ایرانیان به‌وجود آمد، ما شاهد عصر طلایی شهر و هنر فارسی بوده‌ایم. در شهر افسانه‌ای اصفهان، سمیرا ما را سلسله شاه‌هایی آشنا می‌کند که جانشین مغو‌ل‌ها می‌شوند. صفویان که از طریق شیعه اسلام، هویت جدیدی به ایران بخشیدند و پیام‌های خود را در سنگ، آجر و کاشی حک کرده‌اند. سرانجام، سمیرا به پرسپولیس سفر کرده و ماجرای آخرین شاه ایران و تلاش بیمارگونه وی برای پیوند سلبه خود با پادشاهان باستان ایران را نشان می‌دهد. در این بخش پیامدهایی را خواهیم دید که برای کل جهان به‌وجود می‌آید.
 
دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 

 

 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *