مستند پاندا و انسان با دوبله فارسی – قسمت 5

ا

panda-va-ensan

 

توضیحات : کمتر از چهارصد پاندا در حال حاضر در سراسر جهان نگهداری می‌شوند و بیش از یک چهارم آن‌ها تحت مراقبت مرکز پاندا «Bifengxia» هستند.

در این برنامه شاهد رابطه خاص میان پاندا‌ها و نگهبانان خواهیم بود و هم‌چنین خواهیم دید که پاندا‌ها تا چه اندازه در انتخاب بامبو برای خوردن سخت گیر و حساس هستند!

 

نام مستند : پاندا و انسان (Giant Pandas: Born to be Wild)
نام این قسمت :قسمت 5
زبان : دوبله فارسی
زمان : 25 دقیقه
کیفیت : HD 1080p (فوق العاده)
حجم : 314 مگابایت
فرمت :MKV

 

خلاصه داستان این قسمت
 
پاندا، گونه‌ای است که بقای آن در خطر انقراض قرار دارد. اما با این حال پانداها از نظر جفت‌گیری چندان فعال نیستند و فقط سالی یک بار، آن هم در مدت ۲۴ تا ۳۶ ساعت به این کار می‌پردازند.

در این برنامه با یکی از پانداهای مادر آشنا می‌شویم که شانزده سال دارد و توله‌هایش او را ترک کرده‌اند. این پاندا حالا نشانه‌‌های تمایل به جفت‌گیری از خودش نشان می‌دهد. البته در زمینه‌ی شناخت پانداها هنوز مطالعات زیادی باید انجام شود اما تا به حال با پیشرفت دانش و تکنولوژی، تا حدودی از بروز فاجعه در این رابطه جلوگیری شده است.

با مشاهدات و مطالعاتی که در رابطه با رفتار پانداها انجام شده، حالا در این مرکز توانسته‌اند روابط عاشقانه را به دنیای پانداها بازگردانند!

در ادامه‌ی این برنامه می‌بینیم که چگونه کارشناسان می‌خواهند با استفاده از روش‌های مختلف، پانداها را به جفت‌گیری تشویق و ترغیب کنند.
 

تماشای بخشی از این قسمت (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید

http://www.aparat.com/v/7VZpm

 

خرید لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *