مستند کورلئونه: مافیا و خون با زیرنویس فارسی

ا

 

توضیحات : فیلم ساخته‌شده توسط کارگردان، (موسکو لوی بوکو)، در دو قسمت ما را با داستان خارق العاده توتو رینا، متولد 1930- متوفی 2017، آشنا می‌کند. وی فرزند یکی از کشاورزهای شهر کورلئونه بود. شهری کوچک واقع در سیسیل که با پالرمو 60 کیلومتر فاصله دارد. وی بعدها رئیس رئیس‌های مافیا شد
 
نام مستند : کورلئونه:مافیا و خون
نام انگلیسی : Corleone: A History of La Cosa Nostra
تعداد : 2 قسمت
زبان : دوبله فارسی
زمان هر قسمت : 77 دقیقه
کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)
حجم هر قسمت : 493 – 927 مگابایت
فرمت :Mp4

 

خلاصه داستان هر قسمت
 
قسمت 1 : این داستان، نه افسانه ای می‌باشد و نه رمانتیک، بلکه داستان خشن و خون‌آلودی است که به کارهای دراماتیک شکسپیر شباهت دارد. در پیرامون درگیری اصلی که بین عطش برای قدرت و قانون در جریان است، شاهد صدها قتل خواهیم بود. قسمت اول بر روی شهادت قاتل‌هایی که پس از دستگیری، به اعتراف کردن روی آوردند تمرکز می‌کند. تا داستان مرد بی رحم، جاه طلب و باهوشی را روایت کند که با حقه‌بازی و آدم‌کشی به یکی از روسای بزرگ مافیا تبدیل شد. از آنجا به بعد، به حکومت شوم خود ادامه داد و هر کسی که در مافیا در مقابلش قد علم می‌کرد را می‌کشت. و برای اولین بار در تاریخ مافیا، دست به قتل نمایندگان نهادهایی زد که مشغول مبارزه با مافیا بودند. قضات، افسران پلیس، سیاست‌مدارها و خبرنگارها هیچکدام در امان نبودند. این تنش‌ها در سال 1982 با ترور ژنرال آلبِرتو دالا کیزا به اوج خود رسیدند. وی از رم به سیسیل فرستاده شده بود تا نظم و قانون را به این منطقه بازگرداند. پس از آن توتو رینا به حکومت کردن به جزیره ادامه داد، آن هم بدون اینکه ذره‌ای مجازات شود.

 
قسمت 2 :قتل ژنرال دالا کیزا در سال 1982 غیر قابل تحمل بود. دفتر دادستانی پالمرو مستقیما توتو رینا را مورد هدف قرار داد و گروهی از قضات را به تحقیق در مورد تجار و سیاست‌مدارهایی گماشت که تا قبل از این به خاطر رابطه با مافیا غیرقابل پیگیری تلقی می‌شدند.پاسخِ توتو رینا، کشتن قاضی ارشد، روکو کینیچی، در یک بمب‌گذاری بود. پس از این اتفاق، دو قاضی جوانِ پالرمو، یعنی جووانی فالکونه و پائولو بورسلینو، نابودی مافیا را هدف اصلی زندگی‌شان قرار دادند. با کمک شهادت رقیب سابق رینا که می‌خواست از وی انتقام بگیرد، آنها توانستد حکم جلب صدها نفر از اعضای مافیا را صادر کنند. در سال 1986، با وجود جو ترسناکی که رینای فراری به جامعه حاکم کرده بود، دادگاه ماکسی با 475 متهم در پالرمو برگزار شد. دادگاه حکم‌های سنگینی صادر کرد، از جمله حکم حبس ابد برای رینا که به صورت غیابی صادر شد. بر خلاف تمام تصورات، این حکم‌های تاریخی هم در دادگاه تجدیدنظر و هم در دادگاه عالی تایید شدند. رینا که به شدت عصبانی شده بود، در سال 1992 ترتیب دو بمب‌گذاری دیگر را داد، و به ترتیب فالکونه و بورسلینو را کشت. حمله دوگانه‌ای که برای اهالی سیسیل، مثل حادثه یازده سپتامبر برای مردم نیویورک بود. توتو رینا بالاخره در سال 1993 دستیگر شد و در زندان مُرد. این نبرد خون‌آلود و تاریک در اروپا و در یک جزیره آفتابی به وقوع پیوست و از سال 1977 تا 1994 طول کشید.

 

تماشای بخشی از قسمت ها (کلیک کنید)
 
بخشی از این مستند رو در آپارات مشاهده کنید
 
https://aparat.com/v/OvbFj
 
https://aparat.com/v/GFCN4

دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *