چرا وزن اضافه می کنم؟ با دوبله فارسی


 

توضیحات : به نظر میاد که هیچ چیزی نمی تونه جلوی بحران چاقی رو بگیره.اما بنا بر آخرین تحقیقات دانشمندان، ممکنه همه اش هم تقصیر ما نباشه، ژن ما، هورمونه هامون و حتی عملکرد عجیب مغزمون هم ممکنه در توانایی ما در کنترل وزنمون تاثیر گذار باشن. در این برنامه، (گیل یو)، متخصص ژنتیک برجسته دنیا، همراه با تیمی از متخصصین، از تحقیقات علمی برروی پنج داوطلب استفاده می کنن تا بفهمن آیا شناخت بهتر زیست بدن انسان می تونه کمکی به کاهش وزن بکنه.
در ابتدا، (گیل) ژنتیک بدن داوطلبا رو بررسی می کنه. اکنون مشخص شده که ژنی که ما به ارث می بریم، 40 تا 70% می تونه روی وزن ما تاثیر بذاره.یکی از قویترین ویژگی های ما که تحت تاثیر ژن قرار داره، میل به غذا خوردنه.با استفاده از عینک های ردیاب چشمی پیشرفته و آنالیز (دی ان ای)، (گیل) مشخص می کنه که بعضی از داوطلبای ما در برابر غذا بسختی مقاومت می کنن. آیا تنظیم رژیم غذاییشون برای فقط چند روز در هفته می تونه به ژنتیکشون غلبه کنه؟
بعد از اون می فهمیم علت اینکه خیلی از ماها بعد از خوردن غذا احساس سیری نمی کنیم یا از غذایی که خوردیم راضی نیستیم، بخاطر هورمون های روده امونه. دکتر(اد چمبر)، متخصص گشنگی در (امپریال کالج) (لندن)، وضعیت شیمیایی روده های داوطلبان رو بررسی میکنه. اون مشخص می کنه که در یکی از اونها سطح هورمونی در روده به نام (جی ای پی 1)، که مسؤل رساندن پیام سیری از روده به مغز هست، خیلی کمه. بنابراین بهش یه رژیم تعجب آوری می دن که تحقیقات جدید می گه این رژیم باعث تحریک ترشح این هورمون در روده و درنتیجه بوجود اومدن حس سیری می شه. در آزمایش آخر، داوطلبان تحت یه آزمایش بسیار سخته استرس قرار می گیرن، دوربین های مخفی نشون می دن که احساسات داوطلبا چقدر زیاد میتونه مقداری غذایی رو که می خورن، تحت کنترل داشته باشه. پروفسور(جین اوگدن) از دانشگاه (سری) بهمون می گه که چرا احساسات ما می تونن باعث بشن بعضی از ماها بیشتر از حد غذا بخوریم. اونا همراه با درمان رفتاری شناختی یه رژیم غذایی رو هم برای داوطلبا تجویز می کنن تا بهشون کمک کنه رفتارهای غذا خوردنشون رو عوض کنن.
داوطلبانمون رو برای یه ماه در رژیم غذایی سفارشیشون دنبال می کنیم و میزان وزنی رو که از دست می دن اندازه می گیریم.
آیا علم می تونه جایی که بقیه رژیم ها شکست خوردن، پیروز بشه؟

 

نام مستند : چرا وزن اضافه می کنم؟
نام انگلیسی : Why Do I Put On Weight?
تعداد قسمت : تک قسمتی
زبان : راوی دوبله (مابقی زیرنویس فارسی)

زمان : 45 دقیقه

کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)

حجم : 290 – 545 مگابایت

 

تماشای بخشی از این مستند (کلیک کنید)
 
 
دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 
 
 


  • 54 سال قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *