مستند شیندلر: داستان واقعی یک ناجی


 

توضیحات : اسکار شیندلر کارخانه ای کوچک در کراکوف لهستان داشت؛ اهل چک-آلمان بود و از سال 1940 به بعد شروع به استخدام کارگران یهودی کرد. با شدت گرفتن آزار و شکنجه یهودیان توسط نازی ها ، او موفق شد تا اردوگاه شخصی خود را تأسیس کند که البته مکانی امن برای کارگران از کشتار بی رحمانه ی بیرون بود.
شیندلر در نهایت با استفاده از روابط و دوستیش با افسران اس اس ، ورماخت و اطلاعات نظامی ، بیش از هزار یهودی را از اردوگاه های مرگ هیتلر نجات داد. زمانی که یهودیان به اردوگاه مرگ ماتاوزن و آشوویتس اعزام می شدند ، شیندلر موفق شد تا اجازه ی ساخت اردوگاه شخصی خود را بگیرد و زندانیان آن را از کراکوف به بخشی از چکسلواکی انتقال دهد.
سرانجام هنگامی که 300 نفر از زنان کارگر شیندلر در آشوویتس و در پادگانهای مجاور اجاق های گاز قرار گرفتند ، شیندلر موفق شد آنها را بیرون بیاورد – تنها محموله ای که در تاریخ جنگ موفق به خروج از آشوویتس شد.

بسیاری از افرادی که نجات پیدا کردند در این مستند حضور دارند؛ از جمله همسر و معشوقه شیندلر ، که شرح حال خود را درباره این مرد خارق العاده ارائه می دهند. در مصاحبه ای که فقط چهار روز قبل از مرگ معشوقه فرمانده اردوگاه کار اجباری ، آمون گوت انجام شده است او درباره ی خاطرات خود از شیندلر و زندگی با افسر اس اس که شخصاً دهها یهودی را سلاخی کرد ، صحبت می کند.

 

نام مستند : شیندلر: داستان واقعی یک ناجی
نام انگلیسی : Schindler: The Real Story
تعداد قسمت : تک قسمتی
زبان : انگلیسی (با زیرنویس فارسی)

زمان : 79 دقیقه

کیفیت : HD 1080p – HD 720p (فوق العاده)

حجم : 415 – 926 مگابایت

فرمت : Mp4

 

تماشای بخشی از این مستند (کلیک کنید)
 
 
دریافت لینک دانلود (کلیک کنید)
 
 

 
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *